Whitepaper ‘Digitale implementatiehandleiding en een set protocollen voor een kwaliteitssysteem in de tandartsenpraktijk’
Elke mondzorgpraktijk moet beschikken over een handboek met behandel- en hygiëneprotocollen en de eigen praktijkafspraken. Het adviesbureau Kwaliteit in Praktijk adviseert en begeleidt al twaalf jaar tandarts- en orthodontiepraktijken bij het structureren van hun praktijkorganisatie of bij ISO 9001 / HKZ-certificering.
Kwaliteit in Praktijk heeft voor het opzetten van een kwaliteitssysteem een HKZ-implementatiepakket ontwikkeld, dat bestaat uit een digitale implementatiehandleiding en een set protocollen. Deze implementatiehandleiding bevat alle eisen vanuit de HKZ-norm, vertaald voor implementatie in de tandartspraktijk. Ze worden toegelicht met adviezen en tips hoe u deze het best in de praktijk kunt implementeren.
Patiëntenenquête
Daarnaast heeft Kwaliteit in Praktijk een nieuwe patiëntenenquête, Happy Survey, ontwikkeld voor tandarts-, orthodontie- en mondhygiënepraktijken. Dit instrument bestaat uit vragenlijsten, waarmee u de tevredenheid van de patiënt kunt meten. Het is erkend door het KwaliteitsRegister Tandartsen (KRT) en KRM. Dit betekent dat deelnemende tandartsen ieder 12 KRT-punten krijgen bij een correct uitgevoerde patiëntenenquête.
In deze whitepaper kunt u zien wat het implementatiepakket en de patiëntenenquête inhouden.
Deze whitepaper wordt u aangeboden door Kwaliteit in Praktijk.