Show je praktijk - M2 praktijken Oegstgeest en Voorburg
Drie zones
“Bij de inrichting van de praktijk is bewust nagedacht over het indelen in drie zones: de ontvangstzone, de behandelzone en de ondersteuningszone”, vertelt Van Mierlo “Daarmee is de praktijk opgedeeld in drie looplijnen die elkaar niet kruisen. Dit geeft rust voor de patiënt en zorgt ervoor dat de tandheelkundigen hun werk goed en geconcentreerd kunnen uitvoeren.” De verschillende zones zijn wat betreft geur en geluid helemaal van elkaar gescheiden. “Dit hebben we zo gedaan omdat je niet wilt dat de patiënt in de wachtruimte onrustig wordt van het geluid van een boor”, vervolgt Van Mierlo.
Eigen wachtruimte
Iedere patiënt die een afspraak heeft, maakt gebruik van een eigen wachtruimte. “We hebben geen grote wachtkamer waar alle patiënten samen wachten op hun consult, maar een eigen wachtruimte voor iedere patiënt. Hiermee willen we rust en privacy garanderen en zorgen dat de patiënt zich op zijn gemak voelt.”
3D-plafond
In de behandelruimtes zitten geen ramen, omdat dit te veel afleiding veroorzaakt voor zowel de patiënt als de tandarts. “Als de patiënt vanuit de tandartsstoel richting het plafond kijkt, ziet deze een 3D-afgebeeld object, zoals het Pantheon. Dit is bedoeld om rust bij de patiënt te creëren.”
Positieve reacties
De patiënten en werknemers zijn erg tevreden over het interieur. “Bij de collega’s merk ik dat ze rustig kunnen werken en zich op hun gemak voelen in de praktijk. De patiënten reageren ook zeer positief en kunnen afleiding vinden in een omgeving die misschien niet voor iedereen niet even leuk is.”
Reactie toevoegen