Kaakchirurg Mooren tweede in verkiezing beste zorgverlener
Tandarts Willem Polet, die ook tot de 10 genomineerden behoorde, eindigde op plaats 6. Polet is werkzaam in de Kliniek voor Cosmetische tandheelkunde in Arnhem, Mooren werkt in het Slingeland Ziekenhuis in Doetinchem.
De tien genomineerden scoorden allen hoog op verschillende aspecten die patiënten belangrijk vinden in hun behandeling maar Mooren blinkt vooral uit omdat hij zijn patiënten zeer op hun gemak weet te stellen, blijkt uit het juryrapport. ‘Hij is vriendelijk en neemt de tijd om uit te leggen wat er gaat gebeuren. Patiënten ervaren de behandeling daarom als zeer prettig.’
Verkiezing is publieksprijs
De verkiezing is een initiatief van de beoordelingswebsite ZorgkaartNederland.nl van de patiëntenorganisatie NPCF. De genomineerden behaalden op die website de beste beoordelingen van patiënten. Er worden ook prijzen uitgereikt aan het Meest Patiëntvriendelijke Ziekenhuis (Deventer Ziekenhuis), de Meest Patiëntvriendelijke Kliniek (Sint Maartenskliniek in Nijmegen) en het Meest Patiëntvriendelijke Verpleeg-/Verzorgingshuis (Opella in Ede).
Top 4: dit vinden patiënten belangrijk
ZorgkaartNederland.nl achterhaalde op basis van een analyse van de reviews op haar website ook de top 4 zaken die leiden tot hoge waarderingen:
- Goede zorgverleners worden niet alleen goed beoordeeld vanwege zichzelf als arts, ze dienen ook te beschikken over behulpzame medewerkers.
- Uiteraard is de behandeling van groot belang. Die dient efficiënt en pijnloos te gebeuren.
- Daarnaast hangen hoge scores samen met de mate waarin de zorgverlener de patiënt op zijn haar gemak weet te stellen. Door goed te luisteren en rust uit te stralen, groeit het vertrouwen in de zorgverlener. Daarbij helpt het om steeds duidelijk uit te leggen wat er gaat gebeuren.
- Tenslotte is snelheid van belang. Patiënten waarderen het zeer als er korte wachttijden zijn en als de behandeling efficïent verloopt.
Lees meer in het juryrapport Meest Patiëntvriendelijke Zorgverlener

Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Lees verder - met dit thema
MO Plek is vanaf nu Mijn PM!
11 mrt om 10:01 uurLeden van het PraktijkmanagersNetwerk kunnen al jaren gebruik maken van de netwerktool MO Plek. Hierin vind je…
Vcare en Fonkelzorg over ‘de AI-revolutie’ in de eerste lijn: AI verbetert bereikbaarheid, triage én consulten
5 feb om 15:15 uur 5 minDe opkomst van kunstmatige intelligentie-toepassingen in de huisartsenpraktijk gaat razendsnel. Tegelijkertijd…
Orthopedisch chirurg Paul Koning nam initiatief tot Prisma en OurMind: ‘AI-toepassingen geven een boost aan het werkplezier van dokters’
16 dec 2024 6 minAgilio ondersteunt praktijken met innovatieve tools: ‘Goede patiëntenzorg begint met tevreden personeel’
5 dec 2024 5 minIn de huisartsenzorg ligt de focus uiteraard vaak op de directe patiëntenzorg. Volgens Hein Vrins en Esther…
Bellen met Lotte: Complete telefonieoplossing die voor rust en overzicht in de praktijk zorgt
1 okt 2024 4 minBellen met Lotte biedt een complete telefonieoplossing voor de eerstelijnszorg om zorgverleners weer tijd te…
Agilio Verbetertraject: Continu verbeteren van de praktijkvoering, patiëntenzorg én teamsamenwerking
17 sep 2024 5 minAgilio Software Nederland biedt als kennisprovider een nieuw traject aan waarin praktijkmanagers op basis van…
Infomedics introduceert Declaratieservice Plus: ‘Kwaliteit en cashflow van de praktijk verbetert en declaratieproces wordt efficiënter’
11 sep 2024 5 minInfomedics is van een relatief kleine factoringaanbieder in vijftien jaar uitgegroeid naar een alom aanwezige…
‘One-stop-shop’ voor ICT in de eerstelijnszorg: Cobbler focust op veiligheid, innovatie en proactieve ondersteuning
9 sep 2024 4 minCobbler is een ICT-dienstverlener speciaal voor de eerstelijnszorg. Hun doel is om alle ICT-vraagstukken over…
Reactie toevoegen