Er is geen ontkomen aan: een goede website voor uw praktijk
Omdat het aandeel websitebezoekers tegenwoordig voor meer dan 50% uit mobiele gebruikers bestaat, is het bovendien belangrijk dat uw website niet alleen optimaal presteert op desktop, maar ook op tablet of mobiel. Er is dus geen ontkomen meer aan: een succesvolle website is onmisbaar voor uw praktijk of instelling. Maar wat is nou een succesvolle website? Stelt u zich hiervoor de volgende drie vragen:
1. Hoe komen bezoekers op mijn website?
2. Voelt de bezoeker zich thuis op mijn website?
3. Hoe zorg ik dat bezoekers mijn cliënten worden?
Hoe komen bezoekers op mijn website?
De belangrijkste bron van bezoekers zijn zoekmachines zoals Google of Bing. Het is dus van groot belang dat uw website goed scoort in de zoekmachines. Om hoog in zoekmachines te komen heeft u om te beginnen een technisch geoptimaliseerde website nodig. Daarnaast moet uw website voorzien zijn van relevante, interessante en actuele content die zoekmachines overtuigen van de kwaliteit van uw website.
Voelt de bezoeker zich thuis op mijn website?
Wanneer bezoekers uw website eenmaal gevonden hebben, is het van belang ze daar te houden. Allereerst wilt u de bezoeker het gevoel geven dat hij bij een goede en betrouwbare zorgverlener terecht is gekomen. De look en feel van uw website is dus essentieel. Als het vertrouwen gewonnen is, gaat de bezoeker op zoek naar de geschikte informatie. Bezoekers zijn van huis uit ongeduldig, dus zorg dat ze snel en makkelijk hun weg kunnen vinden op uw website. Een zoekvenster, een sectie met veelgestelde vragen en een overzichtelijke presentatie van diensten helpen de bezoeker daarbij. Belangrijke voorwaarde is dat uw website responsive is. Een responsive website verschaalt met het beeldscherm mee, zodat de website ook op een mobiele telefoon goed leesbaar is.
Hoe zorg ik dat bezoekers mijn cliënten worden?
Goed, de bezoeker heeft zijn weg via de zoekmachine naar de juiste informatie op uw website afgelegd. Maar daarmee zit uw bezoeker nog niet in uw praktijk. Het is nu zaak om hem over te halen. Middels een mooie call to action roept u de bezoeker op om over te gaan tot contact opnemen: “Maak een afspraak voor een halfjaarlijkse controle”, “Boek nu een consult” of “Zoek de dichtstbijzijnde praktijk”. Een nieuwe cliënt is nu niet ver meer.
Eenvoudige weergave van de werkelijkheid
Zo simpel als het hierboven geschreven staat, zo lastig kan het zijn om het in de praktijk te brengen. Wist u bijvoorbeeld dat uw positie in Google bepaald wordt door meer dan 300 factoren? En dat het installeren van een SSL-certificaat niet alleen bijdraagt aan het vertrouwen van de bezoeker, maar ook de positie in de zoekmachines beïnvloedt? En wist u bijvoorbeeld dat de kleur van de call to actionbutton van invloed is op het succes ervan? Waarschijnlijk niet, want u heeft genoeg andere zaken aan uw hoofd. Laat daarom eens uw huidige website onder de loep nemen door een professional. Dan weet u hoe u ervoor staat en welke stappen u kunt ondernemen voor een succesvolle, overtuigende en wervende website.
Door: Daan van Dijk, eigenaar van Tijdvooreensite (voor alle online zaken van uw praktijk)
Meer informatie vindt u op www.tijdvooreensite.nl
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Lees verder - met dit thema
Bellen met Lotte: Complete telefonieoplossing die voor rust en overzicht in de praktijk zorgt
1 okt om 13:37 uur 4 minBellen met Lotte biedt een complete telefonieoplossing voor de eerstelijnszorg om zorgverleners weer tijd te…
Agilio Verbetertraject: Continu verbeteren van de praktijkvoering, patiëntenzorg én teamsamenwerking
17 sep om 09:33 uur 5 minAgilio Software Nederland biedt als kennisprovider een nieuw traject aan waarin praktijkmanagers op basis van…
Infomedics introduceert Declaratieservice Plus: ‘Kwaliteit en cashflow van de praktijk verbetert en declaratieproces wordt efficiënter’
11 sep om 09:00 uur 5 minInfomedics is van een relatief kleine factoringaanbieder in vijftien jaar uitgegroeid naar een alom aanwezige…
‘One-stop-shop’ voor ICT in de eerstelijnszorg: Cobbler focust op veiligheid, innovatie en proactieve ondersteuning
9 sep om 16:30 uur 4 minCobbler is een ICT-dienstverlener speciaal voor de eerstelijnszorg. Hun doel is om alle ICT-vraagstukken over…
Innovatie in de tandheelkunde: de kracht van software
19 jun om 10:27 uur 5 minIn de moderne tandartspraktijk staat het bieden van hoogwaardige zorg centraal, maar een efficiënte…
De gouden tip om lege agendaplekken in de mondzorgpraktijk aan te pakken
30 mei om 14:00 uur 3 minAls er ineens een lege agendaplak ontstaat, kost het veel tijd om de agenda weer…
Seminar DentalRules en ERPmedic op 26 juni: Van uitdaging naar oplossing
30 mei om 13:30 uur 3 minHeeft u wel eens moeite met het motiveren van uw personeel? Of zou u willen dat uw personeel meer…
DentallManager, all-in-one praktijkmanagement software: Stroomlijnt uw praktijkprocessen
15 mei om 14:15 uur 5 minRazek Sharif is tandarts en directeur van DentalNetwork.nl, zes tandartsenpraktijken in…
Reactie toevoegen