Complan: Continu vernieuwend in beveiliging, flexibiliteit en gebruiksgemak
‘Doordat we de drie dingen in combinatie doen – softwareontwikkeling, systeembeheer en clouddiensten – zijn we doorlopend aan het vernieuwen’, stelt Peter de Jong. ‘Clouddiensten hebben als voordeel dat ze ook direct uit te rollen zijn en makkelijk te koppelen met andere diensten zoals factoring. We bieden Novadent nu als ‘Tandarts in de wolken’ ook in de cloud aan. Je kunt je voorstellen dat, wanneer je alle data in een cloudomgeving hebt zitten, het voor dienstverleners als Infomedics mogelijk wordt services te bouwen die automatisch de facturering voor de klant verzorgen.’
Complan volgt de stand der techniek
De twee datacenters van Complan voor clouddiensten staan beide in Nederland, aldus De Jong. ‘Dat biedt flexibiliteit en die is nodig gezien de diversiteit aan praktijken. We proberen praktijken zo te ondersteunen dat ze kunnen blijven werken op de manier die zij gewend zijn. De vraag is steeds hoe we bestaande apparatuur en koppelingen met externe software kunnen combineren met clouddiensten.’
Complan volgt de stand der techniek en steekt daar heel veel tijd in, betoogt De Jong. ‘Denk daarbij aan de continue ontwikkeling van koppelingen met randapparatuur en externe systemen. Een voorbeeld is de koppeling met ZorgSom, de software die de vergoeding door verzekeraars berekent. Goede beveiliging en gebruiksgemak zijn daarbij cruciaal.’
‘Innovatief is ook NovaX dat vijf röntgensystemen kan koppelen’
Een ander voorbeeld van innovatie is de Novadent-module NovaX. Deze biedt een flexibele integratie van diverse röntgensystemen. ‘Klanten hadden soms vier of vijf röntgenkoppelingen tegelijkertijd actief. Dat betekende dat ze dan ook vijf verschillende producten opstarten om foto’s te bekijken. Je wilt gewoon dat dat onder één knop zit. Vernieuwing betekent hier de verbetering van gebruiksgemak.‘
Bovendien regelt Complan in de praktijksystemen ook de beveiliging, de certificering met NEN 7510, ISO 27001 en de toetsing aan AVG-regels. Het belang van databeveiliging valt niet te onderschatten, vindt De Jong. ‘Veel tandartsen zien niet in dat ze over interessante medische informatie in hun systeem beschikken. Al die informatie wordt nogal eens gezien als ballast, omdat je er geen geld mee verdient als praktijk.’
Toonaangevend: patiëntmanagementsysteem Novadent
Complan is leverancier van tandheelkundige software en in het bijzonder van het patiëntmanagementsysteem Novadent. Daarnaast biedt Complan diensten en producten die het gebruik van Novadent verder verrijken, zoals NovaX, Webagenda, SMS-module, cloudoplossing en ‘Tandarts in de wolken’, de cloudversie van Novadent.
Module Behandelkaart
Centraal in Novadent staat de module Behandelkaart. De tandarts kan hier het complete patiëntendossier bijhouden en alle onderdelen openen. De Behandelkaart bestaat uit een hoofdscherm met behandelgegevens en verschillende subonderdelen met daarin onder meer patiëntgegevens, notities en correspondentie van de geselecteerde patiënt. Ook de parodontologie-, implantologie-, en orthodontiemodule vindt u in de behandelkaart.
Module Parodontologie
Met de Parodontologiemodule stelt u eenvoudig een compleet mondhygiënedossier op. Een behandelverslag, de pocketstatus en aanvullende notities kunt u met één druk op de knop in een rapportage naar de verwijzer verzenden.
‘Tandarts in de wolken’
‘Tandarts in de wolken’ – Novadent in de cloud - kent hetzelfde gebruiksgemak als de lokale Novadentversie, waarbij het verschil is dat de tandarts binnen een streng beveiligde omgeving werkt, die NEN 7510/ISO 27001 gecertificeerd is. TIDW bevat modules als de Agenda, die zicht geeft op bezetting van de praktijk en desgewenst op meerdere locaties.
Complan biedt dagelijkse ondersteuning in het systeembeheer van tandartspraktijken. Op dit moment zijn er zo’n 1700 praktijken klant bij Complan. De afdeling Systeembeheer bestaat uit zes technici die praktijken dagelijks en continu ondersteunen bij hun systemen. Ga voor meer informatie naar: https://www.complan.nl/.
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Lees verder - met dit thema
Bellen met Lotte: Complete telefonieoplossing die voor rust en overzicht in de praktijk zorgt
1 okt om 13:37 uur 4 minBellen met Lotte biedt een complete telefonieoplossing voor de eerstelijnszorg om zorgverleners weer tijd te…
Agilio Verbetertraject: Continu verbeteren van de praktijkvoering, patiëntenzorg én teamsamenwerking
17 sep om 09:33 uur 5 minAgilio Software Nederland biedt als kennisprovider een nieuw traject aan waarin praktijkmanagers op basis van…
Infomedics introduceert Declaratieservice Plus: ‘Kwaliteit en cashflow van de praktijk verbetert en declaratieproces wordt efficiënter’
11 sep om 09:00 uur 5 minInfomedics is van een relatief kleine factoringaanbieder in vijftien jaar uitgegroeid naar een alom aanwezige…
‘One-stop-shop’ voor ICT in de eerstelijnszorg: Cobbler focust op veiligheid, innovatie en proactieve ondersteuning
9 sep om 16:30 uur 4 minCobbler is een ICT-dienstverlener speciaal voor de eerstelijnszorg. Hun doel is om alle ICT-vraagstukken over…
Innovatie in de tandheelkunde: de kracht van software
19 jun om 10:27 uur 5 minIn de moderne tandartspraktijk staat het bieden van hoogwaardige zorg centraal, maar een efficiënte…
De gouden tip om lege agendaplekken in de mondzorgpraktijk aan te pakken
30 mei om 14:00 uur 3 minAls er ineens een lege agendaplak ontstaat, kost het veel tijd om de agenda weer…
Seminar DentalRules en ERPmedic op 26 juni: Van uitdaging naar oplossing
30 mei om 13:30 uur 3 minHeeft u wel eens moeite met het motiveren van uw personeel? Of zou u willen dat uw personeel meer…
DentallManager, all-in-one praktijkmanagement software: Stroomlijnt uw praktijkprocessen
15 mei om 14:15 uur 5 minRazek Sharif is tandarts en directeur van DentalNetwork.nl, zes tandartsenpraktijken in…
Reactie toevoegen