Zorgpromotor en De Lieve Tandarts gaan samenwerken
Op De Lieve Tandarts staan tandartspraktijken die bewezen bijdragen aan het leveren van goede zorg en een goed gevoel.
Beide initiatiefnemers vinden het belangrijk dat een praktijk, of het nu een fysiotherapiepraktijk, een tandarts of een huisarts is, transparant is over wat de medewerkers voor een patiënt kunnen betekenen, waar patiënten op kunnen rekenen en wat het hun kost. Daarnaast is de patiëntbeleving een belangrijk aspect. Een patiënt moet zich gehoord voelen en het gevoel hebben dat de zorgverlener het beste met hem of haar voor heeft.
Kirsten Baane van Zorgpromotor, een marketing & communicatiebureau in de zorg, zegt desgevraagd bewust gekozen te hebben voor een samenwerking met De Lieve Tandarts. ‘Het gedachtegoed van De Lieve Tandarts spreekt me erg aan. Er wordt rekening gehouden met de patiënt, die krijgt volop aandacht en hulp om de juiste zorgverlener te vinden. De transparantie vind ik ook belangrijk.’
Professioneel presenteren
‘Steeds meer zorgverleners zien in dat het goed is om zich professioneel en onderscheidend te presenteren, op een verzorgde website waar een patiënt snel de informatie vindt die hij zoekt en een goed beeld kan vormen over wat hij kan verwachten’, stelt Baane. ‘Daarvoor bieden we bij Zorgpromotor verschillende pakketten aan, waarbij wij zorgen voor de juiste uitingen op de website, sociale media, binnen de praktijk via wachtkamerpresentaties (narrow casting) en vanuit de praktijk met nieuwsbrieven. Een sprekende website, goed ingerichte social mediakanalen en passende communicatie zijn daarbij onze uitgangspunten.'
'Daarmee dienen we niet alleen de praktijk zelf, maar juist ook de patiënten. Door het verhaal van een praktijk goed over te brengen, te laten zien waar ze goed in zijn en waar ze zich in specialiseren, krijgen patiënten een veel helderder beeld van wat ze kunnen verwachten. Dit zorgt voor een meetbaar hogere patiënttevredenheid.’
Weer reguliere mondzorg voor “tandartsmijders”
De Lieve Tandarts is een landelijk opererende organisatie die “lieve tandartsen” goedkeurt en aansluit. Het bemiddelingsplatform heeft als missie om zoveel mogelijk mensen (weer) aan reguliere mondzorg te helpen. Meer dan een half miljoen Nederlanders gaan niet naar de tandarts omdat ze te bang zijn.
Maar er zijn meer “tandartsmijders”, bijvoorbeeld omdat ouders niet weten dat hun kinderen tot 18 jaar “gratis naar de tandarts kunnen”. Dat wordt vanuit de basisverzekering. Daarnaast is er een grote groep bevreesd voor de hoge kosten als ze al lang niet meer zijn geweest. Dat laatste valt in het algemeen vaak best mee.
Jan Henk Nawijn (De Lieve Tandarts): ’Iemand die al lang niet meer naar de tandarts is geweest, denkt al snel dat er enorme problemen in de mond zijn ontstaan vanwege de achterstand. In de regel speelt daar vooral schaamte een rol. Een tandarts kan zo nodig stapsgewijs, en zelfs in een meerjarenplan de problemen aanpakken als die er zijn. Daardoor worden de kosten gespreid en worden die vaak vergoed vanuit de tandartsverzekering.’
Zorgpromotorpakketten
De Lieve Tandarts biedt nu ook de Zorgpromotorpakketten aan op haar platform. Baane: ‘Zorg kan en moet beter en mag niet te duur worden. Wij dragen daar graag als individuele bedrijven een steentje aan bij door samen te werken met elkaar en met partijen in de zorg. Alleen zo kunnen we ons zorgstelsel in stand houden en verbeteren.
Links:
- Zorgpromotor
- De Lieve Tandarts
- MedischOndernemen: 'De Lieve Tandarts bezorgt patiënten en medewerkers positief gevoel', 9 september 2020
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Lees verder - met dit thema
Jouw praktijk en Google
8 mei om 10:00 uur 4 minTwintig jaar geleden had ik niet kunnen verwachten dat Google anno 2024 nog steeds zo belangrijk zou zijn voor…
Weg met 'preventie, preventie, preventie'?
17 nov 2023 3 minPreventie, preventie, preventie. In de moderne tandheelkundige praktijk is de nadruk op preventieve zorg…
Mascha van Wermeskerken bij Mondzorgpraktijk Anno Nu: ‘Meters maken met een helder strategisch praktijkplan’
14 nov 2023 4 minMascha van Wermeskerken laat tijdens Mondzorgpraktijk Anno Nu (op 9 december) zien hoe je als praktijk een…
‘Employer branding en modern werkgeverschap’: een sterk merk voor personeelsbinding en profilering
20 sep 2023 6 minKirsten Elenbaas-Baane: ‘Bij employer branding hoort simpelweg: beloftes nakomen’
14 aug 2023 6 minKirsten Elenbaas-Baane, directeur van communicatie-adviesbureau ZorgPromotor, verzorgt op 5 september het…
Fleur Ehlert en Elsbeth Nijhoff (Dentiva) over ‘de klantreis’: ‘Verlaat de patiënt met een goed gevoel de praktijk?’
9 mei 2023 4 minFleur Ehlert en Anouk Both, praktijkconsultants van Dentiva, gaan tijdens de Dag van de Praktijkmanager (op 25…
Reactie toevoegen