Visser & Visser ‘terugkijken’: ‘Neem beslissingen op basis van de werkelijke cijfers’
Timo van Houdt is implementatiespecialist en Harro de Haan is accountant, bij Visser & Visser. Ze presenteren een stappenplan om het administratieve proces te verbeteren en te automatiseren.
In veel praktijken ontbreekt het aan goede stuurinformatie, wordt er gestuurd op het banksaldo, bestaat geen inzicht in het werkkapitaal, omzet en kosten, stellen ze. ‘Hierdoor worden beslissingen niet genomen op basis van werkelijke cijfers en stuurindicatoren en is men veel tijd kwijt aan administratie.’
Bekijk hier de hele presentatie van Timo van Houdt en Harro de Haan: Doeltreffend financieel management
Inkoopproces automatiseren
Timo van Houdt geeft als concreet voorbeeld: de automatisering van het inkoopproces. De inkoopfactuur wordt gestuurd naar een e-mailadres, wordt digitaal ingevoerd in herkenningspakket, met behulp van een app voor de goedkeuring. Zo wordt het hele inkoopproces gedigitaliseerd, met bankkoppelingen, de automatische verwerking, de automatisering van betaalbestanden, debiteurenbeheer, om tijd en handelingen terug te brengen.
Stappenplannen
Van Houdt en De Haan belichten een doeltreffend financieel managementsysteem aan de hand van vier onderdelen:
- Administratieve proces
- Sturingsdashboard
- Stuurindicatoren en
- Sparringmomenten
Bekijk hier de replay van de sessie van Timo van Houdt en Harro de Haan:
(Klik door naar YouTube)
Samenvatting
Met een adequaat financieel managementsysteem werkt u aan de resultaatverbetering en het slimmer organiseren van de activiteiten binnen uw praktijk, door:
- Betrouwbare stuurinformatie (sneller, efficiënter, besparing van tijd en geld)
- Real-time overzicht en inzicht in uw werkkapitaal en cijfers
- Meer rust en tijd voor het team en de patiënt
- Beslissingen op basis van feiten (en niet op basis van gevoel of banksaldo)
- Verdiepende adviesgesprekken met uw adviseur over de toekomst.
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Lees verder - met dit thema
Bellen met Lotte: Complete telefonieoplossing die voor rust en overzicht in de praktijk zorgt
1 okt om 13:37 uur 4 minBellen met Lotte biedt een complete telefonieoplossing voor de eerstelijnszorg om zorgverleners weer tijd te…
Agilio Verbetertraject: Continu verbeteren van de praktijkvoering, patiëntenzorg én teamsamenwerking
17 sep om 09:33 uur 5 minAgilio Software Nederland biedt als kennisprovider een nieuw traject aan waarin praktijkmanagers op basis van…
Infomedics introduceert Declaratieservice Plus: ‘Kwaliteit en cashflow van de praktijk verbetert en declaratieproces wordt efficiënter’
11 sep om 09:00 uur 5 minInfomedics is van een relatief kleine factoringaanbieder in vijftien jaar uitgegroeid naar een alom aanwezige…
‘One-stop-shop’ voor ICT in de eerstelijnszorg: Cobbler focust op veiligheid, innovatie en proactieve ondersteuning
9 sep om 16:30 uur 4 minCobbler is een ICT-dienstverlener speciaal voor de eerstelijnszorg. Hun doel is om alle ICT-vraagstukken over…
Rabo Medicidesk: ‘Begin nu met het verduurzamen van je praktijkpand’
29 aug om 09:00 uur 5 minHadoks, de regionale huisartsenorganisatie in de regio Haaglanden, zet in een serie podcasts de spotlight op de…
Succesvol ondernemen in de mondzorg: duurzaamheid voorop!
26 jun om 14:15 uur 5 minDe mondzorg in Nederland is uniek in de laagdrempelige toegang tot preventieve zorg. Maar de toegang tot deze…
Innovatie in de tandheelkunde: de kracht van software
19 jun om 10:27 uur 5 minIn de moderne tandartspraktijk staat het bieden van hoogwaardige zorg centraal, maar een efficiënte…
De gouden tip om lege agendaplekken in de mondzorgpraktijk aan te pakken
30 mei om 14:00 uur 3 minAls er ineens een lege agendaplak ontstaat, kost het veel tijd om de agenda weer…
Reactie toevoegen