Mondzorgverleners niet blij met communicatie NZa
Directe aanleiding is het persbericht ‘Wees alert als uw tandarts een toeslag vraagt’ waarmee de NZa deze zomer de zorgconsument opriep alert te zijn op de correctheid van nota's en vooral attent te zijn op mogelijk niet geoorloofde toeslagen. Dit bericht heeft onder patiënten tot veel verontruste reacties geleid. Zo schrijven de beroepsorganisaties:
" Als we de persberichten rond de mondzorg van de afgelopen jaren nader analyseren, dan rijst bij ons de vraag of de NZa zich voldoende bewust is van de neveneffecten van haar communicatie uitingen op de relatie tussen patiënt en zorgverlener." Met de brief willen de organisaties graag een gesprek uitlokken om aan de hand van dagelijkse ervaringen te illustreren wat ongewenste neveneffecten kunnen zijn.
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Lees verder - met dit thema
Jouw praktijk en Google
8 mei om 10:00 uur 4 minTwintig jaar geleden had ik niet kunnen verwachten dat Google anno 2024 nog steeds zo belangrijk zou zijn voor…
Weg met 'preventie, preventie, preventie'?
17 nov 2023 3 minPreventie, preventie, preventie. In de moderne tandheelkundige praktijk is de nadruk op preventieve zorg…
Mascha van Wermeskerken bij Mondzorgpraktijk Anno Nu: ‘Meters maken met een helder strategisch praktijkplan’
14 nov 2023 4 minMascha van Wermeskerken laat tijdens Mondzorgpraktijk Anno Nu (op 9 december) zien hoe je als praktijk een…
‘Employer branding en modern werkgeverschap’: een sterk merk voor personeelsbinding en profilering
20 sep 2023 6 minKirsten Elenbaas-Baane: ‘Bij employer branding hoort simpelweg: beloftes nakomen’
14 aug 2023 6 minKirsten Elenbaas-Baane, directeur van communicatie-adviesbureau ZorgPromotor, verzorgt op 5 september het…
Fleur Ehlert en Elsbeth Nijhoff (Dentiva) over ‘de klantreis’: ‘Verlaat de patiënt met een goed gevoel de praktijk?’
9 mei 2023 4 minFleur Ehlert en Anouk Both, praktijkconsultants van Dentiva, gaan tijdens de Dag van de Praktijkmanager (op 25…
Reactie toevoegen