Geschillencommissie Fysiotherapie goedgekeurd
Vanaf 1 januari 2017 zijn zorgverleners verplicht een goedgekeurde, schriftelijk vastgelegde klachten- en geschillenprocedure te hebben. Er moet ook een onafhankelijke klachtenfunctionaris zijn die de cliënt kan helpen. De verplichting vloeit voort uit de Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en beoogt ontevreden cliënten of patiënten te ondersteunen. Patiënten die na 1 januari ontevreden zijn over het werk of de praktijk van een paramedische zorgverlener kunnen hierdoor eenvoudig een klacht indienen.
De uitvoering van de regeling voor fysiotherapeuten is ondergebracht bij de Geschillencommissie Fysiotherapie. KNGF meldt dat leden kosteloos aangesloten zijn bij de Klachtenregeling en Geschillencommissie Fysiotherapie. Fysiotherapeuten die geen lid zijn van het KNGF kunnen ook deelnemen aan deze nieuwe uitvoeringsregeling.
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Lees verder - met dit thema
Belastingdienst gaat vanaf 1 januari handhaven bij schijnzelfstandigheid: Wel overgangsperiode van een jaar voor werkgevers en zzp’ers
10 sep om 14:00 uur 5 minOp 1 januari 2025 gaat de Belastingdienst ‘volledig handhaven’ op…
Grensoverschrijdend gedrag: leiderschap én beleid ‘bittere noodzaak’
16 jul om 09:30 uur 6 minDe kranten en social media staan er bol van: grensoverschrijdend gedrag. Schrijnende verhalen komen naar buiten…
Getalsgrens intern toezicht WTZa verhoogd naar 50
20 jun om 17:00 uur 2 minDe Wtza-verplichting om intern toezicht in te richten gaat pas gelden voor…
InterShift en Agilio: Intelligente software die praktijkmanagers bij al hun taken ondersteunt
26 sep 2023 4 minInterShift, bij huisartsen bekend als de aanbieder van roostersoftware voor…
Reactie toevoegen