Patiënten geven het Alexander Monro Borstkankerziekenhuis een waardering van 9,8 op ZorgkaartNederland.nl. Het borstkankerziekenhuis heeft de titel 'Meest patiëntvriendelijke kliniek 2014' gekregen. Deze publieksprijs is een initiatief van de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie (NPCF). ZorgkaartNederland.nl is de grootste reviewsite voor de zorg.
Borstkankerziekenhuis meest patiëntvriendelijke kliniek
woensdag 24 september 2014
2 min
"Het Alexander Monro Borstkankerziekenhuis heeft van de drie genomineerden de meeste waarderingen. Daarom zijn er meer positieve associaties. Naast het vriendelijke personeel is de persoonlijke behandeling en de warme ontvangst veel genoemd. Veiligheid en vertrouwen scoren gemiddeld het beste, samen met duidelijkheid en het feit dat de diagnose dezelfde dag nog komt,’’ vertelt Gerdi Verbeet, voorzitter van de raad van toezicht van NPCF tijdens de uitreiking van de publieksprijs op woensdag 24 september op ‘De Landgoederij’ in Bunnik. Het Alexander Monro Borstkankerziekenhuis mag zich een jaar lang ‘de meest patiëntvriendelijke kliniek van Nederland’ noemen.
"In het Alexander Monro Borstkankerziekenhuis staat de patiënt altijd centraal. Al onze medewerkers zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bezig met sneldiagnostiek en gespecialiseerde persoonlijke behandelingen. Dat onze patiënten ons hiervoor een gemiddeld cijfer van maar liefst een 9,8 geven laat zien dat onze aanpak werkt. Ik ben ontzettend trots op ons team en dank onze patiënten voor hun waardering,’’ aldus Jan van Bodegom, chirurg en oprichter van het ziekenhuis.
Beoordeling
De waarderingen op ZorgkaarNederland.nl vormen de basis voor de uitslag van de publieksprijs. Patiënten beoordelen de ziekenhuizen en klinieken op ZorgkaartNederland op basis van onder andere de informatievoorziening, de bejegening, de behandeling en de accommodatie.
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Lees verder - met dit thema
Jouw praktijk en Google
8 mei om 10:00 uur 4 minTwintig jaar geleden had ik niet kunnen verwachten dat Google anno 2024 nog steeds zo belangrijk zou zijn voor…
Weg met 'preventie, preventie, preventie'?
17 nov 2023 3 minPreventie, preventie, preventie. In de moderne tandheelkundige praktijk is de nadruk op preventieve zorg…
Mascha van Wermeskerken bij Mondzorgpraktijk Anno Nu: ‘Meters maken met een helder strategisch praktijkplan’
14 nov 2023 4 minMascha van Wermeskerken laat tijdens Mondzorgpraktijk Anno Nu (op 9 december) zien hoe je als praktijk een…
‘Employer branding en modern werkgeverschap’: een sterk merk voor personeelsbinding en profilering
20 sep 2023 6 minWat is het verschil tussen een goede en een moderne werkgever? Hoe hangen het DNA, de kernwaarden en de cultuur…
Lees verder »
Kirsten Elenbaas-Baane: ‘Bij employer branding hoort simpelweg: beloftes nakomen’
14 aug 2023 6 minKirsten Elenbaas-Baane, directeur van communicatie-adviesbureau ZorgPromotor, verzorgt op 5 september het…
Fleur Ehlert en Elsbeth Nijhoff (Dentiva) over ‘de klantreis’: ‘Verlaat de patiënt met een goed gevoel de praktijk?’
9 mei 2023 4 minFleur Ehlert en Anouk Both, praktijkconsultants van Dentiva, gaan tijdens de Dag van de Praktijkmanager (op 25…
Tandarts Marloes Joosen-Van der Spek (Mondzorg Tilburg West): ‘ReviewCollect draagt enorm bij aan je algehele reputatie’
16 jan 2023 5 minTandarts Marloes Joosen-Van der Spek (Mondzorg Tilburg West) werkt sinds anderhalf jaar met ReviewCollect, een…
Lees verder »
Een financieel gezonde praktijk? Ga op de stoel van de zorgondernemer zitten
9 jan 2023 5 minPatiënten weer gezond maken en houden, dat zit helemaal ingebakken in het zorgverlenershart. Alleen, hoe zit het…
Lees verder »
Reactie toevoegen