3 redenen waarom tandartsx@hotmail.com een slecht idee is
Reden 1: een hotmail.com e-mailadres zorgt voor een onprofessionele uitstraling
Het is algemeen bekend dat een hotmail.com e-mailadres gratis is. Dit kan, vaak onterecht, de indruk wekken dat de praktijkhouder niet heeft willen investeren in een degelijk ICT-systeem. Daarnaast kan ook de indruk ontstaan dat de praktijk kleinschalig is opgezet terwijl dit niet het geval hoeft te zijn.
Reden 2: een hotmail.com e-mailadres is fraudegevoelig
Als u een hotmail.com e-mailadres voor uw praktijk gebruikt, kan iedereen zich voordoen als een medewerker van uw praktijk. Stel dat het e-mailadres van een tandartspraktijk tandartsx@hotmail.com is. Een kwaadwillend persoon kan ervoor kiezen om het e-mailadres: rob.tandartsx@hotmail.com aan te maken. Dit e-mailadres lijkt heel erg op het e-mailadres van de praktijk. De kwaadwillend persoon kan zich zodoende gemakkelijk voordoen als een medewerker van uw praktijk.
Reden 3: de privacy is niet gewaarborgd
Wanneer een patiënt naar een andere praktijk overstapt, wordt het patiëntendossier soms via de e-mail naar de nieuwe praktijk gemaild. Als het e-mailadres van de nieuwe praktijk bijvoorbeeld op hotmail.com eindigt, zal de e-mail met het patiëntendossier ook voor derden te openen zijn.
Microsoft heeft namelijk het recht om alle e-mails, die op hun servers worden opgeslagen, te openen. De kans dat dit gebeurt is echter nihil, maar het blijft een goede reden om beter géén gebruik van een hotmail.com mailadres als praktijkmailadres te gebruiken.
Roberto Lamsberg
Dit artikel is geschreven door DCManagement.
DCManagement is dé sparringpartner voor praktijkhouders van mondzorgpraktijken!
Klik hier om naar de website van DCManagement te gaan.
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Lees verder - met dit thema
Jouw praktijk en Google
8 mei om 10:00 uur 4 minTwintig jaar geleden had ik niet kunnen verwachten dat Google anno 2024 nog steeds zo belangrijk zou zijn voor…
Weg met 'preventie, preventie, preventie'?
17 nov 2023 3 minPreventie, preventie, preventie. In de moderne tandheelkundige praktijk is de nadruk op preventieve zorg…
Mascha van Wermeskerken bij Mondzorgpraktijk Anno Nu: ‘Meters maken met een helder strategisch praktijkplan’
14 nov 2023 4 minMascha van Wermeskerken laat tijdens Mondzorgpraktijk Anno Nu (op 9 december) zien hoe je als praktijk een…
Voorpraktijken doet ‘contractencheck’ bij de inkoop: Minder uitzoekwerk, kwaliteitscontrole en ruime besparingen
26 sep 2023 5 min‘Samenwerking met Voorpraktijken scheelt ons veel uitzoekwerk, biedt een goede…
‘Employer branding en modern werkgeverschap’: een sterk merk voor personeelsbinding en profilering
20 sep 2023 6 minKirsten Elenbaas-Baane: ‘Bij employer branding hoort simpelweg: beloftes nakomen’
14 aug 2023 6 minKirsten Elenbaas-Baane, directeur van communicatie-adviesbureau ZorgPromotor, verzorgt op 5 september het…
Fleur Ehlert en Elsbeth Nijhoff (Dentiva) over ‘de klantreis’: ‘Verlaat de patiënt met een goed gevoel de praktijk?’
9 mei 2023 4 minFleur Ehlert en Anouk Both, praktijkconsultants van Dentiva, gaan tijdens de Dag van de Praktijkmanager (op 25…
Reactie toevoegen