Blog: Van overleven naar nieuwe kansen
Voor de nieuwe generatie apothekers lijkt het soms wat uitzichtloos. Dit is onnodig, bewijst de stichting Care for Pharmacy. Er zijn genoeg kansen, als je als ondernemende apotheker (in spe) maar durft ‘out of the box’ te denken en durft te innoveren.
Tijdens de drie masterclasses ‘Innoveren in de farmaceutische zorg’, georganiseerd door Care for Pharmacy in samenwerking met ABN AMRO, komen drie thema’s aan bod: Technologie & wetenschap, ondernemerschap en politiek en zorgverzekering. De thema’s waarop iets te winnen valt in de farmacie.
De masterclasses bestaan uit lezingen van verschillende sprekers van hoog niveau. Extreme ideeën komen voorbij om de jonge apothekers te stimuleren en te motiveren om te innoveren en ondernemen. Zo beweert Niek de Wit, hoogleraar huisartsgeneeskunde aan het Julius Centrum voor Gezondheidswetenschappen, dat de rol van de huisarts gaat veranderen, en dat geldt ook voor apothekers. Er moet een scheiding tussen distributie en zorg plaatsvinden. De apotheker moet niet meer (alleen) de distributeur zijn, maar juist ook de zorgverlener.
Met een keur aan sprekers tijdens de masterclasses laat ABN AMRO zien dat zij de jonge ondernemer niet over het hoofd ziet, ondanks de onrustige tijden in de zorg. Tijdens iedere masterclass wordt er dan ook een ondernemingsplan gepresenteerd door een jonge (toekomstige) zorgverlener. Zo is ABN AMRO van begin af aan betrokken bij de plannen.
De Care for Pharmacy masterclasses worden georganiseerd op 10, 18 en 26 maart 2015. Helaas is het niet meer mogelijk om u in te schrijven voor de laatste masterclass. Kijk voor informatie op www.careforpharmacy.nl.
Rob Boelens – Sector Specialist Medisch ABN AMRO
Stefan Ottenbros – Voorzitter Care for Pharmacy
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Lees verder - met dit thema
Jouw praktijk en Google
8 mei om 10:00 uur 4 minTwintig jaar geleden had ik niet kunnen verwachten dat Google anno 2024 nog steeds zo belangrijk zou zijn voor…
Weg met 'preventie, preventie, preventie'?
17 nov 2023 3 minPreventie, preventie, preventie. In de moderne tandheelkundige praktijk is de nadruk op preventieve zorg…
Mascha van Wermeskerken bij Mondzorgpraktijk Anno Nu: ‘Meters maken met een helder strategisch praktijkplan’
14 nov 2023 4 minMascha van Wermeskerken laat tijdens Mondzorgpraktijk Anno Nu (op 9 december) zien hoe je als praktijk een…
‘Employer branding en modern werkgeverschap’: een sterk merk voor personeelsbinding en profilering
20 sep 2023 6 minKirsten Elenbaas-Baane: ‘Bij employer branding hoort simpelweg: beloftes nakomen’
14 aug 2023 6 minKirsten Elenbaas-Baane, directeur van communicatie-adviesbureau ZorgPromotor, verzorgt op 5 september het…
Fleur Ehlert en Elsbeth Nijhoff (Dentiva) over ‘de klantreis’: ‘Verlaat de patiënt met een goed gevoel de praktijk?’
9 mei 2023 4 minFleur Ehlert en Anouk Both, praktijkconsultants van Dentiva, gaan tijdens de Dag van de Praktijkmanager (op 25…
Reactie toevoegen