Blog: De fypodrynergoïst
Eerst kwam er een prachtige, hele toffe, donkere dame voor wat fysio en daarna ben ik, via internet, dankzij een moeilijk doenende (eerder genoemde(!?) podotherapeutenpraktijk, met een hele aardige Marokkaanse dame in aanraking gekomen. Tof. Zo vaak heb ik geen hoofddoeken in huis en de gesprekken zijn ook weer eens anders. Ze is overigens ook heel goed, dat is dan weer mooi meegenomen.
Ik wilde een pedicure en zocht op Pedicure + Arnhem in Google (hoewel dat soort zoekopdrachten je tegenwoordig meestal naar een ‘pedicuregigant’ ofzo leiden). Zo vond ik haar. Nadat ze m’n voeten behandeld had, ging ze weg en groette me vriendelijk. Dat ik drie maanden later weer belde of ze nog een keer tijd kon maken, had ze duidelijk niet verwacht. Snap ik. Via internet, oer-Nederlandse praatjesmaker, thuiswerker... Maar ik was tevreden. En nu ze inmiddels ook een derde keer is geweest, helemaal. Ze is goed, aardig, snel en aan huis.
Zulke beroepen, ik bedoel dat niet verkeerd, kun je er daar niet een paar van combineren? Of denk ik daar te gemakkelijk over?
Even denken, wie/wat heb ik langsgehad, de afgelopen jaren. Podo, ergo, fysio, dry needling ... is dat te combineren? De fypodrynergoïst aan huis. Dat zou nog eens een top medische ondernemer zijn. Eén in plaats van drie of vier, maar dan nog wel op zo’n schaal dat hij of zij gewoon belt en langskomt en dat je je afspraken rechtsstreeks, zonder telefoniste(!!) kan maken. “Zullen we meteen even kijken hoe het met de voeten is?” of “loopt de rolstoel nog soepel?”
Gat in de markt! Misschien een beetje gedoe met wat ze allemaal mee moeten nemen, maar daar moet toch iets op te verzinnen zijn?! Als hij of zij nog een beetje technisch is en wat praktische dingetjes op kan lossen, zie ik bijvoorbeeld ineens een soort SRV-busje voor me.
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Lees verder - met dit thema
Jouw praktijk en Google
8 mei om 10:00 uur 4 minTwintig jaar geleden had ik niet kunnen verwachten dat Google anno 2024 nog steeds zo belangrijk zou zijn voor…
Weg met 'preventie, preventie, preventie'?
17 nov 2023 3 minPreventie, preventie, preventie. In de moderne tandheelkundige praktijk is de nadruk op preventieve zorg…
Mascha van Wermeskerken bij Mondzorgpraktijk Anno Nu: ‘Meters maken met een helder strategisch praktijkplan’
14 nov 2023 4 minMascha van Wermeskerken laat tijdens Mondzorgpraktijk Anno Nu (op 9 december) zien hoe je als praktijk een…
‘Employer branding en modern werkgeverschap’: een sterk merk voor personeelsbinding en profilering
20 sep 2023 6 minKirsten Elenbaas-Baane: ‘Bij employer branding hoort simpelweg: beloftes nakomen’
14 aug 2023 6 minKirsten Elenbaas-Baane, directeur van communicatie-adviesbureau ZorgPromotor, verzorgt op 5 september het…
Fleur Ehlert en Elsbeth Nijhoff (Dentiva) over ‘de klantreis’: ‘Verlaat de patiënt met een goed gevoel de praktijk?’
9 mei 2023 4 minFleur Ehlert en Anouk Both, praktijkconsultants van Dentiva, gaan tijdens de Dag van de Praktijkmanager (op 25…
Reactie toevoegen