Binnen 7 minuten een factoringovereenkomst
Sinds dit najaar is het voor zorgaanbieders mogelijk om volledig digitaal een factoringovereenkomst af te sluiten met Famed. De unieke samenwerking met Company.info, Forque, Immense, Ondertekenen.nl, Vektis en Virtual Affairs maakte deze digitalisering mogelijk. Voor zorgaanbieders een grote stap vooruit: naast de enorme tijdsbesparing is de nieuwe werkwijze veel efficiënter, veiliger en minder foutgevoelig.
Waar het gemiddeld 57 dagen duurde voordat een zorgaanbieder een getekende factoringovereenkomst had met Famed, is dit nu al mogelijk binnen 7 minuten. Na het selecteren van het gewenste factoringproduct op famed.nl worden automatisch via Company.info en Vektis de benodigde gegevens opgehaald uit de Kamer van Koophandel en het AGB-register. Zo wordt direct gewaarborgd dat alleen bevoegde zorgaanbieders kunnen declareren via Famed. De daarna automatisch gegenereerde overeenkomsten kunnen via Ondertekenen.nl, een dienst van Evidos, direct worden ondertekend door alle tekenbevoegden waarbij via iDIN de identiteitscontrole plaatsvindt. Tot slot wordt alle data direct vastgelegd in Afas, het CRM systeem waar Famed mee werkt.
Een jaar om tot deze online dienst te komen
Aan het daadwerkelijk realiseren van dit proces is een intensief traject vooraf gegaan waarbij Famed in samenwerking met Virtual Affairs het gewenste proces tot in detail heeft uitgewerkt. Waar Forque Famed gedurende het volledige traject heeft geadviseerd, heeft Immense het proces gebouwd. Al met al een intensief traject waar Famed ruim een jaar mee bezig is geweest. “Wij zijn ontzettend trots dat het ons is gelukt om zorgaanbieders de mogelijkheid te bieden om zelf het gewenste factoringproduct samen te stellen, een offerte te maken en vervolgens online de benodigde overeenkomsten te tekenen. Geheel passend bij deze tijd kunnen zorgaanbieders nu ook op hun eigen moment hun factoringproduct afsluiten. Daarnaast valt er voor de interne organisatie een flinke administratieve last weg. Een besparing die wij graag teruggeven aan onze klanten en inzetten om onze dienstverlening continu te ontwikkelen.” aldus Jeroen van Geelen, verantwoordelijk voor Business Development bij Famed.
Een diepte investering, ook voor de partners van Famed
Het automatiseren van een dermate complex proces gaat niet zonder slag of stoot. Ook de partners van Famed hebben dit aan den lijve ondervonden. Arthur Duffels (CEO Immense) “Het proces was vooraf goed uitgedacht; essentieel om het systeem goed te kunnen bouwen. Toch vraagt een dergelijk project altijd om flexibiliteit van het team om nieuwe wensen in te passen. Het is gaaf om te zien dat het is gelukt om met alle benodigde partijen te integreren en de zorg een stap verder te helpen in de digitaliseringsslag.”.

Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Lees verder - met dit thema
MO Plek is vanaf nu Mijn PM!
11 mrt om 10:01 uurLeden van het PraktijkmanagersNetwerk kunnen al jaren gebruik maken van de netwerktool MO Plek. Hierin vind je…
Vcare en Fonkelzorg over ‘de AI-revolutie’ in de eerste lijn: AI verbetert bereikbaarheid, triage én consulten
5 feb om 15:15 uur 5 minDe opkomst van kunstmatige intelligentie-toepassingen in de huisartsenpraktijk gaat razendsnel. Tegelijkertijd…
Nieuwe pensioenwet (deel 2): De basis van het Nederlandse pensioenstelsel
27 jan om 13:00 uur 4 minIn deze blog zullen we enkele belangrijke pijlers van ons pensioenstelsel onder de loep nemen. Door inzicht te…
Orthopedisch chirurg Paul Koning nam initiatief tot Prisma en OurMind: ‘AI-toepassingen geven een boost aan het werkplezier van dokters’
16 dec 2024 6 minAgilio ondersteunt praktijken met innovatieve tools: ‘Goede patiëntenzorg begint met tevreden personeel’
5 dec 2024 5 minIn de huisartsenzorg ligt de focus uiteraard vaak op de directe patiëntenzorg. Volgens Hein Vrins en Esther…
Bellen met Lotte: Complete telefonieoplossing die voor rust en overzicht in de praktijk zorgt
1 okt 2024 4 minBellen met Lotte biedt een complete telefonieoplossing voor de eerstelijnszorg om zorgverleners weer tijd te…
Agilio Verbetertraject: Continu verbeteren van de praktijkvoering, patiëntenzorg én teamsamenwerking
17 sep 2024 5 minAgilio Software Nederland biedt als kennisprovider een nieuw traject aan waarin praktijkmanagers op basis van…
Infomedics introduceert Declaratieservice Plus: ‘Kwaliteit en cashflow van de praktijk verbetert en declaratieproces wordt efficiënter’
11 sep 2024 5 minInfomedics is van een relatief kleine factoringaanbieder in vijftien jaar uitgegroeid naar een alom aanwezige…
Reactie toevoegen