Training: Weg met teamworkfrustraties
Om de praktijk effectief en met plezier te kunnen runnen is het belangrijk dat praktijkhouder(s) en praktijkmanager met elkaar kunnen lezen en schrijven. Vaak gaat het best goed, maar soms lijkt het wel alsof de ander een volstrekt andere taal spreekt. Dat leidt tot verwarring en irritaties. En als door werkdruk ook nog eens de druk op de ketel komt dan kan er wel eens stoom uit de oren komen. Zonde van alle energie!
Haal meer uit de onderlinge samenwerking in het team
Herkent u dat er onduidelijkheid is over de verdeling van taken en rollen binnen jullie team? Heeft u het idee dat de medewerkers echt betrokken zijn of dat er wordt geroddeld? Binnen een praktijk, met zo’n hoge werkdruk, veel parttime medewerkers en knietje aan knietje samenwerken gaat het vaak mis. En meestal gaat het dan niet met een medewerker mis, maar ontdekt u vaak net iets te laat dat deze haar invloed al heeft laten gelden bij een aantal collega’s.
Praktijkgerichte, persoonlijke aanpak
In deze training is de situatie in uw praktijk het startpunt van de training. Er is veel ruimte voor eigen casus en ontwikkeling, deze inzichten kun je direct de volgende dag in praktijk brengen. Charlotte neemt u bij de hand en laat u zien hoe deze frustraties elkaar beïnvloeden en wat u kunt doen om dit patroon blijvend te doorbreken. U ontvangt tools en inzichten die u nodig heeft om uw team beter te laten samenwerken.
Onderwerpen die aan bod komen
- weerstand
- samenwerken
- groepsdynamiek
- roddelen
- kliek-vorming
- aanspreken op gedrag